7 клас (українська мова)
1) Пояснювальний диктант.
Спишіть прислівники, розкриваючи дужки. Назвіть орфограми. Які слова викликають у вас сумнів при наголошенні? Перевірте себе за словником.
(Без)відома, (без)перестанку, (без)сумніву, (без)кінця(краю), (в)до(світа), (в)заперті, (в)затишку, (від)тепер, (від)усюди, (во)віки, (в)решті(решт), вряди (годи), (все)одно, всього(на)всього, (в)три(дорога), (в) цілому, (в)шосте, ген(ген), давним(давно), (де)далі, день(за)днем, день(у) день, десь(то), (до)відома, (до)завтра, (до)ладу, (до)не(схочу), (до)нині, (до)ранку, (з)боку, (з)боку(на)бік, звіку(зроду), (зо)зла, (з)середини.
2) Поміркуйте, чому прислівники, що пишуться окремо, називають прислівниковими сполученнями. Вкажіть прислівники, до складу яких входять два префікси. Розберіть ці слова за будовою й визначте спосіб їх творення.
3) Дослідження-зіставлення. Перепишіть речення, розкриваючи дужки. З’ясуйте розбіжність у написанні однозвучних слів. Назвіть частини мови, до яких вони належать.
1) Кімната замкнута (з)середини — читай (з)середини розділу. 2) Видніється (в)далечині — (у)далечині моря. 3) Глянути (в) бік ударити (в)бік. 4) Попередити (в)останнє — налити води (в)останнє відро. 5) Увести прислівник (у)перше речення — (у)перше почути. 6) Подарувати (на) пам’ять книгу — продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять. 7) (У)середині все тремтіло від щастя — знайти (в)середині альбому потрібне фото.
4) Творче конструювання. Доповніть речення. Визначте їх вид за будовою. Поясніть правопис прислівників.
1) Я вважаю, що людина повинна думати перед/усім про...
2) Коли я бачу поруч добру людину, то...
3) Справжня людина ні/коли не дозволить собі...
4) Людина з великої букви — це перш/за/все...
5) Найкращими рисами людини є, по/перше,..., по/друге,..., по/третє,...
5) Розподіліть прислівники за написанням: По/заду, в/ранці, на/зло, по/двоє, поза/вчора, до/речі, без/краю, з/на/двору, по/малу, на/мить, з/переляку. |