Воскресенье, 28 Апреля 2024, 12:21:05
МОЗ "Рибницька українська середня загальноосвітня школа № 1Емблема школи
з гімназичними класами ім. Лесі Українки"

Вітаємо Вас! Гость | Група "Гости" | RSS
Меню сайту
Календар
07:58:41
Зі святом
Вітаємо
_
!
!
----- 2023 року
Погода
+10
°
C
+11°
+
Рыбница
Вторник, 11
Среда
+14° +
Четверг
+15° +
Пятница
+14° +10°
Суббота
+14° +
Воскресенье
+ +
Понедельник
+14° +
Прогноз на неделю
Категорії розділу
Наші презентації [1]
Файли з розширенням *.ppt
Наші уроки [25]
Розробки уроків
Наші статті [8]
Публікації вчителів
Друзі сайту
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • Mefodia MIDI-Sound Studio
  • Рыбницкий портал
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Приднестровец
  • Головна » Файли » Наші уроки

    Конспект уроку з української літератури в 11 класі «Я народився і жив для добра і любові» О. Довженко
    [ Викачати з сервера (46.0 Kb) ] 08 Мая 2010, 13:44:56
    Тема. «Я народився і жив для добра і любові» О.Довженко
                  (Огляд життя і творчості Олександра Довженка)                                       

    Мета: навчальна: познайомити старшокласників з біографією О. Довженка та його неперевершеним талантом в кінематографії, розкрити трагізм долі митця, багатогранність його творчості.
    Розвиваюча: сприяти вільному висловлюванню учнів, розвивати вміння робити узагальнення, власні судження.
    Виховна: прищепити любов та повагу до творчості О.Довженка – доробку свідомого носія національної культури, менталітету, українського способу мислення і сприймання світу.
    Обладнання: портрет О. Довженка, CD-RW з учнівськими проектами за творчістю письменника, слова А. Малишка: «Він лишився як дерево, що вічно цвіте, вічно плодоносить, як великий мислитель, який може стояти поряд із Сократом і Гомером».
    Тип уроку: урок-дослідження.

    ПЛАН УРОКУ
    1. Оголошення теми, мети та завдань уроку.
    Українська культура напрочуд багата на таланти. Проте далеко не всі вони відбулися: одні змушені були відмовитися від себе, деградували, інші емігрували, ще інших репресували – факти загальновідомі.
    Олександр Довженко – єдиний, що й за таких умов насправді став митцем світової міри, ім'я якого входить у всі енциклопедії, антології світового кіномистецтва – прожив у культурі нетипове життя. Так, він змушений був відмовитись від себе, тобто своїх політичних переконань. Так, його примушували створювати антиісторичні твори. Однак, будучи митцем високого гуманістичного звучання, він завжди намагався осмислювати злободенні загальнонародні проблеми, жив болями і радощами свого часу, позирав у день прийдешній.
    Довженко створив власну поетику кіно, що йому дало змогу в майже кожному фільмі через поетичні тропи, метафоричну кіномову прищеплювати українському глядачеві національне світовідчування. Довженкові вдалося завдяки новій кіномові перед усім світом розгорнути панораму національної історії, культури, духовності – це було відкриття України.
    Як влучно сказав про цю титанічну для української культури людину, Олександра Довженка Андрій Малишко: «Він лишився як дерево, що вічно цвіте, вічно плодоносить, як великий мислитель, який може стояти поряд із Сократом і Гомером».
    На сьогоднішньому уроці ми познайомимось із життям і творчістю Олександра Петровича Довженка шляхом презентації ваших творчих проектів. І так, ми запрошуємо першу групу учнів.
    2. Робота над темою уроку.
    Презентація проекту «Короткий літопис життя і творчості О.   Довженка»
    Презентація проекту «Уявне інтерв'ю з О. Довженком та його близькими»
    Презентація проекту «Психологічний портрет О.Довженка»
    Презентація проекту «Мистецтво моє – мистецтво всесвітнє»
                                            (Огляд творчості О.Довженка)
    3. Закріплення нового матеріалу.
    Прес-конференція з представниками творчих проектів.
    Перегляд слайд-шоу з фотографіями письменника.
     - Перегляньте фотографії О.Довженка й порівняйте свої враження від зовнішності митця з такими цитатами сучасників, які бачили його живим:
    а) « В обрамленні білосніжного сивого волосся високе скульптурне чоло. З-під злегка зламаних енергійних брів дивляться вдалину сіро-блакитні очі. Погляд довірливий, пильний, уважний. Вольове напружено-серйозне загоріле мужнє обличчя, вирізьблене з незвичайною довершеністю. Вражає рідкісне поєднання духовної і фізичної сили».
    б) «Він був дуже вродливий…Олександр Довженко, зі своєю усмішкою, ледь квапливою мовою, з м'якою українською вимовою. Він взагалі був вродливий тією не солодкою, а мужньою і серйозною вродою, якою природа обдаровує своїх обранців. Срібло сивини з роками ніби ще звеличує цю красу ореолом пережитого».
    4. Домашнє завдання.
    Перечитати кіноповість «Зачарована Десна»
    5. Підсумок уроку.

    Питання для прес-конференції
    1.    В уявному інтерв'ю з О.Довженком та його близькими Олесь Гончар порівнює трагізм творчої долі О.Довженка з П.Тичиною. прокоментуйте, будь-ласка, цю точку зору.
    2.    Я б додав до психологічної характеристики О.Довженка ще одну рису – «живий акумулятор ідей». Як ви прокоментуєте цю характерну митцю рису?
    3.    Питання до виконавців проекту «Мистецтво моє – мистецтво всесвітнє». Що ви можете сказати про особливості його поетики?
    4. Наскільки можна вважати достовірними факти життєвого та творчого шляху  О.Довженка, представлені у вашому проекті?
    5. Як ви думаєте за типом світобачення О.Довженко – реаліст, романтик, песиміст, оптиміст?
    6. Ваше ставлення до О.Довженка як людини, митця.
    7. Який внесок у творчий доробок О.Довженка зробила його дружина Ю.Солнцева?

    Відповіді до слайд-шоу.
    1. Переглянувши фотографії, я можу сказати, що О.Довженко був напрочуд фотогенічним. Його обличчя дійсно вирізняється мужністю, поєднанням фізичної і духовної сили.
    2. Кажуть, очі – то дзеркало душі. Дійсно, в його погляді ми вбачаємо доброту, ніжність, відкритість, і разом з тим якусь глибоку печаль. Почувши сьогодні про досить трагічну долю митця, а це, мабуть, і є найтрагічнішим, найстрашнішим, коли тобі не дають творити відповідно до твоїх помислів, до голосу твоєї душі, я можу сказати, що О.Довженко був людиною гарною і зовні, і душею. І навіть будучи нещасним, зумів зберегти красу, віру, мрію, надію, що і передається через його зовнішність, погляд, вираз обличчя.
    3. З деяких фотографій видно, що О.Довженко – це людина, яка просто сяє неабиякою енергією. В його погляді рішучість, талант, ідеї, одним словом, вогонь життя.
    Категорія: Наші уроки | Додав: mefodia | Теги: Українська мова, Довженко
    Переглядів: 8355 | Завантажень: 1020 | Рейтинг: 2.2/5
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Форма входу
    Пошук
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт

    Всего ответов: 54
    Міні-чат
    Новини сайту
    [18 Ноября 2023]
    Культурні, Розумні, ... (0)
    [11 Ноября 2023]
    Дубоссарський зоопар... (0)
    [31 Октября 2023]
    «Збережемо нашу Земл... (0)
    [27 Октября 2023]
    Підсумки проведення ... (0)
    [13 Октября 2023]
    Козацькому роду нема... (0)
    Тегі
    Mefodia (23)
    Viber (2)
    Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Copyright Mefodia MIDI-Sound Studio © 2010 - 2024