Четверг, 25 Апреля 2024, 06:31:40
МОЗ "Рибницька українська середня загальноосвітня школа № 1Емблема школи
з гімназичними класами ім. Лесі Українки"

Вітаємо Вас! Гость | Група "Гости" | RSS
Меню сайту
Календар
07:58:41
Зі святом
Вітаємо
_
!
!
----- 2023 року
Погода
+10
°
C
+11°
+
Рыбница
Вторник, 11
Среда
+14° +
Четверг
+15° +
Пятница
+14° +10°
Суббота
+14° +
Воскресенье
+ +
Понедельник
+14° +
Прогноз на неделю
Категорії розділу
Наші презентації [1]
Файли з розширенням *.ppt
Наші уроки [25]
Розробки уроків
Наші статті [8]
Публікації вчителів
Друзі сайту
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • Mefodia MIDI-Sound Studio
  • Рыбницкий портал
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Приднестровец
  • Головна » Файли » Наші уроки

    Попченко Оксана Павлівна. Урок української мови у 8 класі
    [ Викачати з сервера (3.23 Mb) ] 01 Февраля 2017, 10:18:53

    Тема. Головні члени речення. Узагальнення й систематизація вивченого (за комунікативною лінією «Моє рідне місто»).

    Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про двоскладне речення, головні члени речення, способи вираження підмета і присудка; удосконалювати вміння виділяти підмети та присудки в двоскладному реченні, визначати способи їх вираження; конструювати речення з різними за способом вираження підметами та присудками; розвивати усне та писемне мовлення учнів; критичне мислення, пам’ять, увагу,  вміння аналізувати мовний матеріал; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти реалізації інтелектуальних можливостей, формуванню естетичних смаків; виховувати мовленнєву культуру, любов до рідного слова, почуття гордості за свій народ, бажання знати й вивчати історію рідного краю.

    Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.

    Вид уроку: урок-аукціон.

    Обладнання: мультимедійний пристрій, презентація Microsoft Office PowerPoint, індивідуальні картки, опорні таблиці, підручник, подарунки.

    ХІД УРОКУ

    1. Організація класу
    • Доброго дня, діти! У народі кажуть: «Краще гарний настрій, аніж солодкий пиріг», і я хочу, щоб сьогодні на уроці нам було комфортно, приємно спілкуватися. Тож подивіться одне на одного та посміхніться!
    1. Візьміть смайлики, напишіть один одному побажання і подаруйте.       (1 хв.)
    2. Ми з вами дорослі люди, і знаємо, що бути тільки споживачами в цьому світі не личить освіченій, вихованій і здоровій людині. На сьогодні ви ще не працюєте, але вже можете заробити своїми знаннями. І це ви можете продемонструвати сьогодні, адже ми проведемо з вами урок-аукціон знань.
    3. У кожного з вас є картка результативності, у якій указані всі види роботи. За кожну правильну відповідь будете ставити стільки балів, у скільки оцінюється те чи інше завдання, а потім у кінці уроку ми підведемо підсумки, відзначимо найкращих, і ви зможете придбати собі ось ці призи. Кожний лот має свою ціну. Початкова ціна – це виконані усі завдання. Ну, а потім будемо торгуватися, хто більше заплатить за той чи інший лот.

    ІІ. Установчо-мотиваційний етап.

    1. Метод «Асоціативний кущ»

    - Запишіть, які виникають у вас асоціації:

    І група – зі словом речення;

    ІІ група – зі словом підмет;

    ІІІ група – зі словом  присудок.

    2. Метод «Передбачення».

    -  Як ви думаєте, як ці асоціації пов’язані  з темою сьогоднішнього уроку?

    • Тема уроку, ви правильно здогадались, «Головні члени речення. Узагальнення й систематизація вивченого».
    1. Мотивація соціокультурної теми уроку.
    • А тепер давайте з’ясуємо соціокультурну лінію нашого уроку. Запрошуємо до виступу наших етнографів. (Повідомлення етнографів (додаток №1).

    Учні з’ясовують соціокультурну лінію уроку.

    • Отже, наш урок буде тісно пов'язаний з  темою нашого міста Рибниці.

     

    III. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

    • Запишіть в зошитах дату, класна робота,тему.
    • Давайте спробуємо з вами сформулювати завдання уроку.

    ІУ. Актуалізація опорних знань учнів

    1. Лінгвістичний диктант.
    1. Двоскладним називається речення, у складі граматичної основи якого є … (підмет і присудок).
    2. Підмет, виражений одним словом, називається… (простим).
    3. Граматичну основу речення становлять… (підмет і присудок).
    4. Головний член речення, що називає дію, стан або змінну ознаку – це … (присудок).
    5. Підмет, виражений словосполученням, називається … (складеним).
    6. Присудок, утворений з іменної частини, яка виражає його зміст, і допоміжного дієслова-зв’язки  називається…(складеним іменним).
    7. Присудок, утворений із двох, трьох чи чотирьох компонентів, які поєднують ускладнену зв’язкову або прив’язкову частини, називається…(складним).
    8. Між підметом (групою підмета) і присудком (групою присудка) з усіх розділових знаків уживається тільки… (тире).

    Взаємоперевірка лінгвістичного диктанту.

    V. Робота над матеріалом, що узагальнюється.

    Повідомлення істориків( додаток №2).

    - І так, у вас на партах таблиці, які допоможуть вам пригадати все вивчене речення та головні члени речення.

     

     

     

    1. Дослідження-відновлення. Робота у парах. Відновити таблиці, користуючись поданими текстами (додаток №3).

    Підмет

    Простий

    Складений

    Способи вираження

    1. Іменник у формі Н.в.
    2. Іншими частинами мови у значенні іменника.
    3. Неозначена форма дієслова.
    4. Власна назва.
    1. Словосполучення.
    2. Власна назва.
    3. Фразеологізм.
    4. Речення.

    Присудок

    Простий

    Складений

    Складний

    Дієслівний

    іменний

    1. Дієслово дійсного , умовного, наказового способів.
    2. Дієслово у складеній формі майбутнього часу.

    Допоміжне дієслово (виражає граматичні ознаки)

    +

    Неозначена форма дієслова.

    Дієслово-зв’язка

    +

    Іменна частина

    Зв’язкова частина

    (складений присудок)

    +

    Прив’язкова частина (інфінітив або іменна частина)

     

    1. Перевірка результатів роботи з таблицями. Кілька учнів усно відтворюють відновлені записи в таблиці.

     

    Повідомлення журналістів(додаток №4).

    3.                 Гра «Один за всіх і всі за одного».

    Ви зараз візьмете участь абсолютно, тобто кожному надається можливість виконати завдання і показати себе, але не забувайте, що за вами команди.

    Кожен учень виконує одну операцію:

    ·                   Записати правильно.

    ·                 Підкреслити головні члени речення.

    ·                 Визначити другорядні члени речення.

    ·                 Якою частиною мови вони виражені?

    ·                   Поставити розділові знаки, пояснити.

    ·                   Накреслити просту схему.

    І гр. Ри́бниця — місто у Придністров’ї, розташоване на лівому березі Дністра.

    ІІ гр. Річка Дністер бере початок на північних схилах Карпат, з гори Розлуч.

    ІІІ гр. Історія Дністра як водного шляху сягає в глибоку давнину.

     

    УІ. Виконання вправ на закріплення вивченого

    1. Робота в парах на карточках. Карточки даю на вибір. Потім після виконання даю відповіді, учні самі себе оцінюють.

     

    1. Творче конструювання (робота в парах)
    • Складіть речення, щоб подані слова та словосполучення були підметами.

     

    • Складіть речення, щоб подані слова та словосполучення були присудками.

     

    Повідомлення  літераторів (додаток 5).

    1. Відправ sms-повідомлення.
    • Жодне свято не обходиться без вітань. І завтра, мабуть, ви теж будете вітати своїх рідних та знайомих з Днем міста та своїх однокласників і вчителів з Днем школи. Тож давайте ми відчуємо себе в деякій мірі поетами і письменниками і складемо sms-текст привітання з Днем міста чи Днем школи, використавши різні види присудків.

    Обсяг повідомлення – три речення. Адресата оберіть самостійно.

    1.   Вправа «Ти — редактор» (працюють парами)

    Прочитайте текст, відредагуйте його   (текст поданий без змін).

    Напевно, ні для кого не секрет, що саме провінція давала світу багато яскравих, талановитих і самобутніх творчих людей.

    Володимир Поята народився у селі Колбасна Рибницького району  9 квітня 1952 року.

    Володимир Поята – автор поетичних збірок «Співай, моя ліро…», «Колиска з верболозу»,багатьох публікацій у періодичній пресі. У його  творах представлено галерею образів сучасників поета, земляків-односельців з їхніми нелегкими, а іноді й трагічними долями. До болю щемливі його вірші про рідне село і рідний край, де пролягли його перші стежини.

    Відчуваючи пережите серцем, поет щиро  вболіває за долю рідного краю. Темі  покинутого села, осиротілої батьківської хати присвячено чимало зворушливих рядків. Ніжністю, любов’ю та глибокою шаною сповнені рядки  про матір, ностальгією - за своєю рідною землею.

    Володимир Поята – лірик, без сумніву, тому його так вабить творчість геніального класика румунської і молдавської літератур Михаїла Емінеску.

     

    1. Релаксація . Перегляд презентації у супроводі музики.

     

    1. Написати твір-мініатюру за поданими темами.
    2. Самостійна робота. Тести. Взаємоперевірка.
    3. Заключна бесіда вчителя.
    • Дорогі учні, ми виконали всі поставлені перед нами завдання. Я гадаю, що згадку про цей урок, ви ще надовго збережете в своїх серцях. Пам’ятайте, всюди на світі добре, а вдома найкраще. Ніде на нас з вами так не чекають, як вдома, ніде нам так не раді, як вдома, ніде нас так не люблять, як вдома. Цінуйте це і передайте своїм нащадкам.

    VIІ. Домашнє завдання (на вибір)

    УІІІ. Підсумок уроку .

    1. Метод «Мікрофон».
    2. Продаж з аукціону заготовлених призів і виставлення оцінок.

     

    Додаток:

    Рибниця - одне з маловивчених міст Придністров'я. Свій розвиток місто починає як поселення на березі гирла однойменної річки Суха Рибниця. Першою згадкою про нього служить позначка на мапі Великого князівства Литовського та Польського королівства за 1628 рік. Згадки про Рибницю можна зустріти в книзі турецького мандрівника Евлія Челебі, який побував у наших краях з армією в 1656-1657 роках. Тоді місто являло собою дерев'яну фортецю Ридванець.

      У 1793 році, в результаті другого поділу Речі Посполитої, територія півночі Придністров'я була передана Росії, а з 1797 року і до Жовтневої революції Рибниця входила до складу Молокішської волості Балтського повіту Подільської губернії. В кінці XIX століття через місто була проведена залізниця, а з 1893 року на Дністрі встановлюється регулярне судноплавство. У 1898 році був побудований перший в Подільській губернії цукровий завод, з першою у краї електрогенераторною установкою.

    В наступному році ми будемо святкувати 70 років Великої перемоги над фашистськими загарбниками. І ми б хотіли нагадати, які лихоліття випали на долю м. Рибниці.

    У таборі для військовополонених гітлерівці знищили 2700 радянських воїнів, у травні-червні 1943 року були виселені під Очаків близько 3000 українців-рибничан, близько 3000 чоловік померло від тифу в єврейському гетто і 3650 рибничан загинули на фронтах Великої Вітчизняної війни. Ось такі величезні втрати невеличкого придністровського міста.

    У 1975 році було споруджено Меморіал Військової Слави заввишки 24 метри (автор проекту В. Меднек). Два спарених залізобетонних стовпи облицьовані білим мармуром, біля підніжжя на 12 гранітних плитах викарбувані імена визволителів міста та району.

     

    1. Дослідження-відновлення. Робота у парах. Відновити таблиці, користуючись текстом.

    Підмет

    Простий

    Способи вираження

    1. Іменник у формі Н.в.
    2. Іншими частинами мови у значенні іменника.
    3. Неозначена форма дієслова.
    4. Власна назва.

     

    Знати історію свого краю – це обов’язок кожного.

    21 листопада наше місто Рибниця святкує свій 386-й рік народження. Рибниця – одне з найкрасивіших міст Придністров'я, з багатою історією та розвиненою інфраструктурою.

    Перші відомості про Рибницю відносяться до 1628 року.

    Його назва, що трактувалася спочатку як Ридванець, за однією з версій, виникла внаслідок того, що місцеві рибалки продавали рибу заїжджим купцям, які поступово і стали називати це поселення Рибницею. Як населений пункт і фортеця польського короля, Рибниця згадується також у книзі відомого турецького мандрівника Ельвія Челебі «Землі Молдавії і України», який побував у цих краях разом з турецькою армією у 1656 - 1657 р.р.

     

     

     

    1. Дослідження-відновлення. Робота у парах. Відновити таблиці, користуючись текстом.

     

    Підмет

     

    Складений

     

    Способи вираження

     

    1. Словосполучення.
    2. Власна назва.
    3. Фразеологізм.
    4. Речення.

     

     

    У роки Великої Вітчизняної війни 1941-1945 р.р. рибничани піднялись на захист рідної Вітчизни. Близько 8-ми тисяч жителів міста та району боролися на різних фронтах Великої Вітчизняної війни. Багато з них за мужність і відвагу були нагороджені бойовими нагородами, серед них – герой Радянського Союзу Віктор Валер'янович Вахарловський, який був удостоєний цього високого звання за виконання бойового завдання при форсуванні р.Дунай.

    9 травня 1975р., в день святкування 30-річчя Великої Перемоги над фашистами, в місті був відкритий Меморіал Слави. В пам'ять про загиблих, «Ніхто не забутий, ніщо не забуте»  викарбовано на ньому.

     

    Дослідження-відновлення. Робота у парах. Відновити таблиці, користуючись текстом

    Присудок

    Простий

     
     
    1. Дієслово дійсного , умовного, наказового способів.
    2. Дієслово у складеній формі майбутнього часу.

     

    Перша православна церква була побудована у 1682 році. У 1990 році закладено камінь для  нового собору в ім'я Архістратига Михайла-Архангела. Собор освячено 21 листопада 2006 р. Михайло-Архангельський собор виступає головним і найкращим архітектурним об'єктом міста. Його масивні дзвони розміщені на третьому ярусі, а в самому центрі звертає на себе увагу величезний дзвін «Благовіст», вагою 100 пудів, навколо якого красуються ще 10 дзвонів, при цьому найменший з них має вагу всього 4 кг. Одночасно собор може вмістити до 2 тисяч прихожан. Михайло-Архангельський собор ще довгі віки буде радо зустрічати рибничан. 

    Шануйте віру своїх предків!

     

    Дослідження-відновлення. Робота у парах. Відновити таблиці, користуючись текстом

    Присудок

     

    Складений

     

     

     

     

     

     

     

     

    Дієслівний

    іменний

    Допоміжне дієслово (виражає граматичні ознаки)

    +

    Неозначена форма дієслова.

    Дієслово-зв’язка

    +

    Іменна частина

    Назва міста, що трактувалася спочатку як Ридванець, за однією з версій, виникла внаслідок того, що місцеві рибалки продавали рибу заїжджим купцям, які поступово і стали називати це поселення Рибницею. Як населений пункт і фортеця польського короля, Рибниця згадується також у книзі відомого турецького мандрівника Ельвія Челебі «Землі Молдавії і України», який побував у цих краях разом з турецькою армією у 1656 - 1657 р.р.

    У 1793 р. в результаті другого поділу Речі Посполитої (Польщі) територія була приєднана до Росії, а з 1797р. Рибниця увійшла до складу Молокішської волості Балтського повіту Подільської губернії. До 1808 р. тут нараховувався вже 201 двір.

    В 1924р. селище стає районним центром Молдавської АРСР, а в 1938 р. Рибниця придбала статус міста.

    Присудок

     

    Складний

     
     

    Зв’язкова частина

    (складений присудок)

    +

    Прив’язкова частина (інфінітив або іменна частина)

     

     

    За великий внесок у становлення і розвиток економічного, соціального та культурного потенціалу Придністровської Молдавської Республіки місто Рибниця нагороджене орденом «Трудова Слава», орденом Пошани і медаллю «За трудову доблесть».

    Ми хочемо стати гідною зміною нашим землякам і будемо намагатися робити все, щоб примножувати потенціал нашого міста.

     

    Тест

     1 варіант

    1. Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням:

    а) Малина і вишні цього року не вродили;

    б) Я сам іду до товариша;

    в) Усі ми дужі дружбою своєю;

    г) Було їх там чоловіка з тридцять.

     

    2. Укажіть речення з складним присудком:

    а) І людина ж перед ним мужня, вольова;

    б) І минуле мені продовжує снитися;

    в) Цей обряд може бути пов'язаний з весіллям;

    г) Він стояв ні живий ні мертвий.

     

    3. Укажіть речення, у якому допущено помилку в узгодженні підмета і простого присудка:

    а) У похід пішло двадцять старшокласників;

    б) На засідання гуртка прийшли лише вісім учнів;

    в) Батько з сином стояли на сторожі;

    г) Частина дітей пішли спати.

     

    4. Укажіть речення з простим дієслівним присудком, вираженим

    фразеологізмом:

    а) Це була лебедина пісня композитора;

    б) До лісу було рукою подати;

    в) Ми змусили його розв'язати язика;

    г) Я стою непорушно і печу раків.

     

    5. Укажіть речення з дієслівним складеним присудком:

    а) Твір я буду писати завтра;

    б) Подруга буде їхати додому поїздом;

    в) Дівчина почала вишивати скатертину;

    г) Зараз же сідай і пиши лист до матері.

    6. Укажіть рядок, у якому подані сполучення слів, що не можуть

    бути складеними дієслівними присудками:

    а) можу допомогти, прагну вчитися;

    б) згоден приїхати, повинен зрозуміти;

    в) буду говорити, буду закінчувати;

    г) змушений покинути, зобов'язаний слухати.

     

    Тест

     ІІ варіант

    1. Укажіть речення, у я кому підмет виражений прикметником

    значенні іменника:

    а) Два хитрих мудрого не переважать;

    б) Старого горобця на полові не обдуриш;

    в) Он ідуть закохані і юні;

    г) Чуже переступи, та не займи.

     

    2. Укажіть рядок, у якому присудковий прислівник треба вживається у допоміжній частині дієслівного складеного присудка (в односкладному реченні):

    а) Вимовлене пошепки слово «треба» прозвучало як наказ;

    б) Треба знайти вихід негайно;

    в) Треба —  це значить мусиш за всяку ціну;

    г) Ризикуючи життям, я керувався коротким словом «треба».

     

    3. Укажіть речення, у якому вжито складений іменний присудок:

    а) Твір я буду писати завтра;

    б) Вони не сподівалися побачити стільки цікавого;

    в) Але маршрут був дуже добре знайомий;

    г) Діти обіцяли приїхати ще раз.

     

    4. Укажіть речення з складним присудком:

    а) Твір я буду писати завтра;

    б) Подруга буде їхати додому поїздом;

    в) Дівчина почала вишивати скатертину;

    г) Ніхто мене не може присилувати жити на хуторі.

     

    5. Укажіть речення, у якому є тире між підметом і присудком (розділові знаки пропущено):

    а) Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм;

    б) Руки дівчини зробилися як лід;

    в) Червона рожа над усі квіти гожа;

    г) Тільки труд життя основа краса всевладного життя.

     

    6. Укажіть речення, у якому присудок треба поставити у формі

    множини:

    а) Чимало літ (перевернутись);

    б) 3 вулиці (доноситися) гомін, біганина;

    в) Хто з нас (піти) за дровами?

    г) Я з матір'ю (приготувати) святковий обід.

     

    «Ти редактор»

    (виправ помилки!!!)

    Напевно ні для кого не секрет що саме провінція давала світу багато яскравих талановитих і самобутніх творчих людей.

    Володимир Поята народился у селі Колбасна Рибницкого району  9 квітня 1952 році.

    Володимир Поята автор поетичних збірок «Співай, моя ліро…» «Колиска з верболозу» багатьох публікацій у періодичній пресі.

     

     

    «Ти редактор»

    У його  творах представлено галерею образів сучасників поета, земляків-односельців з їхніми нелегкими а іноді й трагічними долями. До болю щемливі його вірші про рідне село і рідний край де пролягли його перші стежини. Відчуваючі пережите серцем поет шчиро  вболіває за долю рідного краю.

     

    «Ти редактор»

    Темі покинутого села осиротілої батківської хати присвячені чимало зворушливих рядків. Ніжністю любовю та глибокою шаною сповнені рядки  про матір, ностальгією за своєю рідною землею.

    Володимир Поята  лірик без сумніву тому його так вабить творчість геніального класіка румунскої і молдавської літератур Михаїла Емінеску.

     

    «Ти редактор»

    Напевно ні для кого не секрет що саме провінція давала світу багато яскравих талановитих і самобутніх творчих людей.

    Володимир Поята народился у селі Колбасна Рибницкого району  9 квітня 1952 році.

    Володимир Поята автор поетичних збірок «Співай, моя ліро…» «Колиска з верболозу» багатьох публікацій у періодичній пресі.

     

    «Ти редактор»

    У його  творах представлено галерею образів сучасників поета, земляків-односельців з їхніми нелегкими а іноді й трагічними долями. До болю щемливі його вірші про рідне село і рідний край де пролягли його перші стежини. Відчуваючі пережите серцем поет шчиро  вболіває за долю рідного краю.

     

    «Ти редактор»

    Темі покинутого села осиротілої батківської хати присвячені чимало зворушливих рядків. Ніжністю любовю та глибокою шаною сповнені рядки  про матір, ностальгією за своєю рідною землею.

    Володимир Поята  лірик без сумніву тому його так вабить творчість геніального класіка румунскої і молдавської літератур Михаїла Емінеску.

    Категорія: Наші уроки | Додав: mefodia
    Переглядів: 1730 | Завантажень: 16 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Форма входу
    Пошук
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт

    Всего ответов: 54
    Міні-чат
    Новини сайту
    [18 Ноября 2023]
    Культурні, Розумні, ... (0)
    [11 Ноября 2023]
    Дубоссарський зоопар... (0)
    [31 Октября 2023]
    «Збережемо нашу Земл... (0)
    [27 Октября 2023]
    Підсумки проведення ... (0)
    [13 Октября 2023]
    Козацькому роду нема... (0)
    Тегі
    Mefodia (23)
    Viber (2)
    Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Copyright Mefodia MIDI-Sound Studio © 2010 - 2024